Tuesday, May 22, 2012

ayokkk susah ke jaga baby boyyyy ...

org selalu cakap anak lelaki nie banyak ragam tapi itu lah kenyataanya mmg tercabar menjaga anak lelaki dari saat dia di dalam rahim aku sehingga dia selamat di lahir kan semua aku tempuh dengan kesabaran walaupun dia lahir awal seminggu, budak bertuah nie tak sabar2 nak keluar melihat dunia or tak sabar2 nak kene gomol dengan ummi babah yer hahahha :P tapi rezeki dia lahir dengan cukup sempurna aku pun tak banyak terseksa menahan sakit di saat nak melahirkan si bujang nihh syukur alhamdullilah ...

dan sebalik selepas selamat melahirkan si kecik qhaliff mmg aku x cukup tidur langsung alhamdullilah dalam keadaan pantang aku sihat dari pantang si kakak hayfa dulu pehhhh tahan jola bertapa seksanye aku berpantang  .. si kecik qhaliff mmg banyak ragam ada yg cakap dia kene sawan nanges la mcm2 la tapi aku buat tak tahu je dalam hati baby semua kuat nanges rezeki masing2 la nak buat cam ner kan terima jela bukan org lain pun anak sendiri .. telinga aku nie hari2 dgr budak nanges da lali siuttt tak heran da pujuk2 diam la dia .. tapi si kecik qhaliff mmg kuat nanges mmg kuat meragam berbeza dengan si kakak hayfa tapi itu la berbezaan anak perempuan & lelaki so kita tak tahu kan cam mana tapi bila da laluinya baru la aku tahu mcm mana rasanya..

susah ke ?? nak jaga anak lelaki nihhh

dari anak perempuan ???

tapi anak lelaki lebih manje sgt la manje tak tahu nak cakap asyik nak bkepit jo bawah ketiak aku nihhh  kalau tido ummi tak do kat sebelah sure tak mau tido nak juga bau ummi kat sebelah baru nak lelap mata dia kalau rasa golek2 tak berlaga ngan ummi hurm bangun la 2 nak buat cam ner gitu hahhaha ... last2 aku join la sekaki tido sebelah dia kan hahah ..

sampai babah dia sendiri TRAUMA nak dapat anak lelaki lagi lepas nih babah dia sendiri pun tak cukup tido melayan kerenah anak lelaki dia yg sorang nie kakak da besar sgt la behave bawa diri sendiri main adik hurm nak duk hadap dia juga banyak sogeh plak 2 ... nakal budak lelaki jgn ditanya la yer sendiri rasa la nanti cam ner nak menaganinya hahhahah :P

dalam2 tak cukup tido dalam2 keletihan melayan anak2 still ada perasaan nak tambah cahaya mata yg ke3 rindu plak rasa nak memboyoot kat perut nihhh coz dalam preggy dapat makan dengan sepuas2 hati dapat manje lebih2 hahahh gataiiiii :P yg pasti aku rindu sgt nak cium bau baby rindu sgt nk dgr baby nanges perasaan dalam keadaan tu yg paling best aku rasa seronok enjoy semua ada babah bile nak kasi tambah nihhh jenuh gak pujuk buat tak layan je eh hahahh :P

susah mcmmana sekali pun anak2 rezeki dari Allah jaga lah sebaik yg boleh sampai aku berhenti keje la nak jaga sendiri anak2 kat rumah hari2 berperang dengan budak2 nie kat rumah hari2 rumah da mcm kapal pecah muka aku pun da mcm MAK LAMPIR hahhaha :) 

tapi kalau sekirenya diberi rezeki dapat anak lelaki aku tetap akan sayang sepenuhnye tetap bagi kasih sayang buat dirinya insyallah selagi aku bernyawa  insyallah ... aminnn


si kecik Qhaliff Iman baru sehari selepas dilahirkan di pakuan babah 


si kecik Qhaliff Iman baru sebulan dilahirkan seketul mcm babah dia kulit pun lebih kurang jo

si kecik Qhaliff iman baru 2bulan da ikut ummi g Jogging hahah nak kuruskan badan tapi tetap gemokkk

si kecik Qhaliff iman saya da 3bulan hehehhe ...
si kecik Qhaliff 4bulan heheh ...
si kecik Qhaliff iman saye da 5bulan la .. cukup susu kasih sayang ummi babah

si kecik Qhaliff iman da 6bulan .. babah takut nak cukur hair saye jadi ummi yg buat horeyyyyyy

ayokkkkk kene gusti ngan si kakak Hayfa cian si kecik Qhaliff ...

tersenyum riang nak tayang gigi dua batang tuhhhh 7bulan br tumbuh 2 batang heheh...


kakak adik enjoyyyy ...

si mata bulat nihhh 8bulan hehehhe...

tgh kusyuk makan nasi impit si budak kecik nihhh 9bulan da saye ..:)

10bulan si budak manja ..

si budak kecik ada hati nk ambik tempat babah 11bulan ...
horeyyyyy si kecik Qhaliff iman da 1tahun saye da pandai berjalan berlari terkedek2 gigi saye pun da ada 6 batang boleh da gigit ummi babah heheheh ... :)











2

No comments: