Wednesday, May 23, 2012

tesco time membeli belah...

hari membeli belah hari kakitangan awam dapat gaji Encik habi kan kakitangan awam itu bermakna masa yg paling sesuai untuk membeli belah barang2 keperluan dapur dan sewaktu dengannya bahan2 basah bahan2 kering semuanye la yg berkaitan isi keperluan dapur & home ... just sedia kan duittt$$$ Encik habi ... 

kalau da ke tesco anak2 pun berangkut la sekali duk dalam 1 troly yg sarat dengan brg2 dapur aku mendeka la duaberadik 2 mengejakan semua brg2 tuh mata nie tgk jola nak buat po kang dilepas tak t/kejar duaberadik nie da la terlebih aktif mahu huru hara tesco 2 dgr suara aku m/jerit je t .. hahahah Encik habi plak kaki terseliuh mana daya nak kejar anak2 dia berlari yg jadi mangsa aku la hurm .. 

ambik punya ambik pehhh da penuh troly aku dengan barang2 dapur Encik habi asyik jeling jo hahah nak buat cam ner aku mmg suka beli barang2 dapur senang sikit keje2 memasak aku hari2 kat rumah nie takdo la kelam kabut nak membeli just 1 brg jo x do kalau nak memasak leceh la dengan anak2 kat rumah nie nak berlari2 ke kedai plak sudahhh ... tak ke itu 1 masalah buat aku .. so selagi mau ambik jo Encik habi kan ada tlg bayarkan hahhah terima kasih Encik habi yg baik hati ...

tgh2 kusyuk membelek2 hayfa plak selamba jo dia jerit depan org ramai MIE HAYFA ALYYA NAK TURUN LA .... sabar jola ngan anak dara nih cakap pelan2 dah ler jgn la jerit2 buat malu ummi jo hayfa nie tau .. kalau da turun dari troly 2 cam biasa la hayfa adoiiii dengan senang hati dia main sorok2 disebalik barang2 kat tesco nihh buat aku risau jo kang jatuh2 brg 2 tak pasal2 je cari penyakit nak kene cubit ngan aku kan .. sampai plak giliran si Qhaliff hurm lg huru hara dia buat tecso nie cam rumah dia semua benda dia nak capai kasi jatuh pas 2 jalan x mau kene pgg plak 2 eksennn tul budak kecik nihh da dapat kaki kalau bjalan tak heran da ummi kat sebelah ikut suka hati dia mana dia nak pg nyampah mak tau hahhaha... last2 nak tak nak kene juga campak duaberadik nie duk dalam troly korang melalak la cam mana pun.. kene jadi ummi yg kejam sementara waktu jo hahahha...

bile sesi mengambik brg2 selesai sesi membayar la nasib baik g tesco pagi org tak ramai brg2 pun still elok2 lg sayur pun segar ayam pun bugar juga hahah  kire punya kira hehehh kak semua sekali RM 210.89 sen yer heheh senyum jo owhhhh selesai membayar lets GO To homemmmm ..  




No comments: