Friday, February 19, 2010

arrrrr naper la begini ...

bila da masuk trimester terakhir nie semakin terasa stress tak terkata arrrr aku geram setiap kali aku berjalan-jalan mesti terasa gilu or sakit dibahagian bawah pehhhh tak terkata sakitnyer rasa ingin menjerit " makkkkkk sakitnye" nak g check kat hospital mau kene tahan & jadi bahan kajian plak, sekarang aku semakin terasa senak di bahagian perut & mula terasa sakit2 bby da pandai m'geras2 kan badan adoiii umi dia la terpaksa tahan sakitnyer bila bby buat cam 2 dengan lasak dia lagi sabar je tapi hati aku senang bila bby dalam perut aku nie sentiasa bergerak dengan aktif walaupun umi dia da semakin kurang sihat sekarang nie aku tetap bersyukur ..

nurse da mula bagi tahu tanda2 b/salin aku senyum je walaupun aku da mula terasa kurang selesa ikut kan hati nak je aku suruh baby dalam perut nie kuar cepat2 lega sikit rasa hati kalau baby da kuar heheh , aku dijangka bersalin awal tapi tak tahu la risau plak rasanyer dalam hati nie minta2 semuanya selamat amin. kadang rasa tak larat sgt nak ambik cuti awal risau plak tak tahu la naik pening memikirkan bab keje nie .. semua da mula bising sakit telinga bila kene membebel aje dengan mak & suami, larat tak larat aku redah juga la bekerja cam biasa tangan nie tak lepas dari m/megang perut je 24 jam mulut nie tak berhenti2 bercakap ngan baby dalam perut nie risau dalam hati nie allah je yg tahu tak terkata2 .

semalam aku tidur seakan berguling2 je babah baby yang kecian tak dapat tidur lena sebab tgk umi bby tidur pusing kiri pusing kanan mana taknya bby dalam perut nie asyik duk mengeras2 kan badan dia dalam hati da terfikir aku nie nak bersalin da ke ya allah mcm2 ada dalam kepala otak aku da nie lama plak 2 baby mengeras2 dalam perut aku tawakal je la semalam ..

ada kes member baby dia asyik mengeras2 je dalam perut g buat medical check-up kat hospital dokter tgk pembukaan rahim da 2 cm terus tahan wad malam 2 terus bersalin alhamdullah dokter cakap dtg awal kalau tak bersalin la kat rumah yer hehhehe ... alhamdullah juga baby dia sihat & comel sgt dapat bby girl ..

alhamdullah semua kelengkapan untuk menyambut orang baru dalam rumahtangga yang ku bina b/sama suami tersayang sudah aku persiapkan rasa hati tak sabar sgt rasa ingin menangis dengan perasaan yang gembira bercampur aku bahagia ..

No comments: