Tuesday, February 2, 2010

kerisauan yang melanda hati ini....

semalam aku buat medical-chek-up dalam hati berdebar2 malas sgt nak pegi pagi2 rasa letih nak menunggu lama akhirnyer aku g dalam pukul 10 org tak ramai sgt alhamdullah tal la penat aku menunggu lama2 ...
sampai giliran aku untuk chek berat badan naik dalam 2 kilo , chek tekanan darah naik 100/ turun 70, chek HB plak 9.4 turun muka aku da lain mcm je bile tgk keputusan dia je aku da mula risau ya amat sgt ejad da menjeling je kat aku mesti kene dengar ceramah lagi la nie .. mmg betul tekaan aku kene ceramah & kauseling hurm dengar je la walau pun ianyer tidak menyedap kan hati aku nie... terpaksa la aku mengadap muka nurse yang tak reti nak senyum 2 adoiii hai semak paler otak aku .. rasa hati nak je aku menjerit sekuat hati kat klinik 2 bila nurse 2 cakap kalau HB aku still tak naik2 bulan aku akan di paksa mengambil suntikkan yang amat menyakitkan ya allah tak sanggup rasanya bila nurse 2 cakap mcm 2 siap cakap plak 2 ambik suntikkan 2 bukan menyedapkan tapi menyakit kan tak tahu la aku leh tahan ke tak.. nurse nasihatkan aku makan-makanan yang tambah darah untuk mengelak masalah yang tak di undang aku tak tahu nak buat mcm mana lagi da letih sgt bila memikirkan semua masalah nie ..
rasa sedih bila memikirkan semua masalah ..
borak2 ngan baby hati aku kembali senyum baby bagi respon yang amat baik senang & lega je hati nie .. bila tgk barang2 baby sejuk je hati nie ...

No comments: