Monday, November 29, 2010

alahan oh alahan...

bila sebut alahan je aduhhh rasa cam aku nak menangis je semahu2 siuttt je aku nie kata serik2 tapi Rezeki dtg melinpah luah aku pregnang untuk kali ke 2 plak senyum lebarrr jela sedang kan hayfa still mahu b/manja2 & berkasih2 ngan ummi & babahnya apa nak buat org cakap rezeki anak siapa yg tahu kan syukur allhamdullilah amin aku pregnant kan zuriat suami ku :)


alahan bila sebut je mcm seram je bunyi tapi tak seram mana pun biasa je semua org akan merasa tapi tgk pada org juga x semua bernasib baik mcm aku dapat alahan setiap kali pregnant owahhhh bangga siut aku nihhh dapat penangan alahan kahkahkah... alahan dari segi muntah2 MOrning SIckness, Sakit kepala setiap morning bangun je mesti ada so da biasa alahan JERAWAT hurm mmg x boleh nak lari la tampal la mcm2 jenis krim ke apa ke still muncul yg peliknye JERAWAT nie ada kan bahagian dagu je tempat lain elok plak b/sihh licin kadang2 sakit hati je tgk aduhhh nie yg buat aku tak puas hati nie tak tahu da nak buat apa ngan jerawat nie akhirnya aku mengalah so abaikan je .. now dtg plak alahan baru kulit kaki ku kering & agak kegatalan tahap yg aku rasa rimas tak ingat asyik nak mengaru mcm org giler je aku rasa penat da sapu lotion x ada maknanye minum air banyak mana pun buat aku letih je tak sampai 5 minit aku da lari g toilet ahhhh TAK PAYAH la ... senyum je tgk kaki kurus bak kata babah da mcm kaki cartun hahahah siuttt je org tua 2 gelak kan aku takpe2 jgn ambil pedulik apa kata org tua 2 ok hehhe senyum :)

tapi bila ingat muntah je teringat plak saat2 aku nak b/salinkan hayfa heheh kelakar bila duk ingat balik this story heheh :) pernah gak aku dgr ada org cakap mabuk boleh sampai ke 9 bulan pregnant nak b/salin pun still mabuk2 juga benda mmg terkono batang hidung sendiri la nie hahahha mmg tak akan lupa sampai bila2.. cam nie ceritanya owahhhh siuttt je aku kan .. contraction masa nak deliver hayfa pehhh mmg tak akan ku lupa sampai bila2 betul cakap mak bisa kembar darah mmg sakit sampai ke tulang belakang semakin kuat contraction 2 semakin banyak pembukaan Cm ku terbuka akhirnye sampai juga ke 10cm pembukaan pintu dimana tempat akan keluar la hayfa alyya .. ditemani suami tercinta walaupun sampai bengkak2 tgn dia aku gengam kerana menahan sakit tetap teman isteri kesayangan dia nie dengan sabar.. tiba la saat2 nak melahirkan puteri sulung aku nie tiap 2 plak la aku mabuk nak muntah rasa2nye aku da bg signal tapi semua buat tak reti je kan so time doc 2 cakap teran time 2 juga la aku muntah sebanyak2nya habis semua jd mangsa aku termasuk la doc , nurse & Suami ku sendiri hahahhah best tak kene muntah org nak bersalin nie hahahah jenuh la suami ku mengelap muntah2 2 nak taknak kene lap juga yer 2 la org bg signal buat tak tahu je dan selepas itu lahir la puteri Comel kami yag diberi nama Hayfa Alyya Bte Norhaizad :) alahan ku oh alahan ku...

  • Ahad Morning 3.30 pg masuk wad
  • 1.50 petang (hayfa alyya lahir dengan selamat)
  • 3.31 (berat si comel kami)

4 comments:

sharEna said...

bukan muntah alahan kot Mai time nk bersalin tue. muntah sbb pressure sgt nk meneran..kekeke...

belasah jelah. yg pntng anak kuar sihat =)

da ade nama ker anak no.2 nie? bestnya plan nama anak ke-2 pulak...

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

hurm tak tahu la kan time 2 plak mai tak makan apa2 kalau bg makan pun tak lalu da nak makan contraction melampau segal2nya hahah,..

tapi da bg tahu ak muntah buat tak reti je semua heheh nasib la sapa yg kene heheh ..

alhamdullilah hayfa lahir sihat x de masalah kuning pun x ada langsung hehhe berat je bertambah2 naik hehehh

da ada senarai da nie ena hahah cuma pilih & letak je hahahh...
tak tahu g kan bby gurl or boy hehhe x kisah pun

sharEna said...

klu dpt boy, dah sepasang. bestnya.

tp mai, kite klu dpt anak ppn byk2 pon xpe. mmg suke ppn. klu laki je berderet yg naik poneng kepalo..kekeke =B

ape2 pn redho dgn apa pn yg Allah dah takdirkan utk kite. laki ke ppn ker, terima seadanya. tetap disayangi =)

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

heheh 2 la MIL pun ada cakap kalau boy best la sepasang heheh ..

tapi rezeki mai tak kisah pun ena dapat boy or girl tetap anak2 kita disayangi sepenuhnye x ada pilih kaih same je semua harap sihat pun da syukur sgt ena...