Monday, August 8, 2011

Cabaran buat aku....


Qhaliff Iman Agak Tans sikit heheheh ...



time nie Bufday Girl .. 1 year .. hayfa alyya..

hari nie aku punya mood nak menulis hayfa N qhaliff da sedap tido so mari2 bergolek2 hahahha hari nie da masuk hari ke 9 berpuasa tercabar rasanya tahun nie berpuasa dengan keadaan anak2 aku BF tercabar dengan dahaga kan air N lapar kan Nasi sgt tercabar siuttt but aku still kuat syukur alhamdullilah ..

tahun nie juga aku berpuasa dalam keadaan tak cukup tidur badan letih semua cukup but aku still senyum buat anak2 aku harus kuat coz x ada suami yg mampu buat semua kerja2 seorang isteri betul x ???? tapi masih boleh menolong meringan kan heheh .. syang babah thzz sentiasa ringan tulang .

now hayfa da setahun 4 bulan nakal jgn cakap la kuat melawan , kuat m/jerit nak tunjuk protes ngan ummi dia la konon tapi kene cubit nanges takut lari menyorok belakang langsir hahhaha .. kalau memanjat NO 1 bg je kat dia laju je dia 2 yg hari2 aku jadi TarZan betina kat rumah nie agaknye jiran sebelah rumah aku pun da lali dengar aku berkelahi je ngan hayfa hahhaha I buat tak tahu je keh keh keh keh ...

Qhaliff Iman da 3 bulan badan pun da semakin montel kalau bawa berjalan sampai sakit pinggang makcik dukung dia aduhhh 2 yg lepas kat babah dia tapi hayfa plak pandai cemburu asal babah nak penggang adik kakak mesti mengamuk sampai berguling2 korang bayangkan la mcm mana 2 ek .. naik pusing aku dibuatnye mcm2 peragai la dibuat hayfa but still buat aku tersenyum lebar dengan kerenah dia hayfa hayfa hayfa ... qhaliff iman kuat sgt bf Botol x mau 2 yg sakit sikit coz mlm dia mesti bangun nak susu tapi kalau da letih sgt sure time sahur aku sgt la tenang coz duaberadik sedap sleeping ... tanpa gangguan aku boleh masak sahur dengan senang hati , waktu berbuka plak 1 masalah time nak buka time 2 la duaberadik buat peragai je hurm si adik tak mau baring kalau boleh nak berkepit je ngan aku si kakak plak asyik nak memanjat meja makan haru biru aku dibuatnye nak masak pun jadi kelam kabut sabar sabar hehhe.. 2 la dia kerenah anak2 siapa yg ada ada tahu la siapa yg belum insyallah akan melalui situasi nya hahhah bersiap sedia ok ...

tahun nie aku banyak berbuka di rumah mak coz babah hayfa N qhaliff akan g kedai dia selang sehari nak tak nak senyum jela nak buat camner kan punca rezeki aku kene bersabar insyallah rezeki melimpah-limpah dengan aku da tak b'kerja sekarang tapi syukur rezeki anak2 sentiasa ada alhamdullilah ..

kini aku lebih selesa jg anak2 sendiri syukur apa yg aku buat dulu adalah yg terbaik buat keluarga aku yg semakin membesar , aku korban kan kerjaya aku buat anak2 agar aku dapat mendidik mereka dengan lebih baik insyallah terima kasih babah sokong atas apa yg ummi buat selama ini N terima kasih babah hadiah kan LanTop baru nie buat ummi terima kasih babah I LOVE U babah ...

tak sabar rasanya ingin menyambut Aidilfitri yg Bakal tiba tidak lama lg kini kami b'4 mcm tak percaya tahun lepas kami b'3 kini Qhaliff Iman lahir dengan penuh kasih sayang Hayfa Alyya Bakal jadi kakak yg baik cyayukkkk anak2 ummi ...


No comments: