Saturday, January 9, 2010

ya allah kau kuatkan hati & iman ku ...

5 /1/2010 yang lalu aku buat medical chek-up di klinik desa tak tahu la naper perasaan aku berdebar2 nak pegi chek-up hari tuhhh ... sesampai giliran aku membuat timbangan berat badan alhamdullah naik 5 grem je berbeza dengan bulan lalu berat ku naik mendadak 5 kilo rasa nak tergelak je tapi alhamdullah aku tak kene marah hehhehe bunga2 je hati ini... nurse minta izin untuk buat pemeriksaan darah ku plak rasa ingin menangis bila nurse menunjukkan keputusan darah ku ya allah 8.5 sahaja darah ku aku tak dapat nak bayangkan keadaan ku masa itu muka aku menunjukkan perubahan yang amat ketara.. rasa seram sejuk bila nurse menerangkan masalah yang akan ku hadapi kalau aku still lagi kekurangan darah kandungan ku hampir masuk 7 bulan tapi tiada perubahan.. ingin menintis air mata aku bila ku dengar aku mungkin ada tanda2 keguguran , bayi ku mati meninggal dalam kandungan , lemas dan mcm2 lagi ya allah kau kuat kan hati ku ini hanya suami tempat aku mengadu perasaan risau ku ini .. dugaan apa yang harus ku tanggung dalam keadaan ini apa yang kau harap bayi ku berada dalam keadaan ku sihat .. akhirnya nurse meminta aku pergi ke hospital buat pemeriksaan lebih detail darah ku hanya naik 9.1 masih dalam tahap kurang memuaskan.. doktor yang memeriksa aku mesarankan aku makan makanan yang berkhasiat & makanan yang menanbah darah mcm2 da aku makan tapi masih begini .. doktor bagi tempoh 2 minggu lagi untuk buat pemeriksaan darah 19/1/2010 adalah tarikh yang diberi doktor perasaan takut risau semua cukup .. setiap pagi dan malam aku terpaksa makan ubat dengan banyaknya rasa tak tertelan lagi setiap kali makan ubat setiap kali itu la aku seakan ingin menangis ...


No comments: