Sunday, January 24, 2010

bermula saat 3 bulan terakhir ...

perasaan yang dapat ku gambarkan buat masa ini adalah kegembiraan aku menjadi seorang ibu yang sarat hamil anak sulongnya .. akhirnya aku masuk ke 3 bulan terakhir saat nie aku dapat merasa perubahan yang amat ketara di dalam diri aku, tak dapat ku bayang kan bila perasaan cemas & berdebar2 datang dengan tiba-tiba seakan ingin tercabut jantung dari tubuh ku ini.. dalam keadaan ini juga kadang-kala aku menjadi sesak nafas dengan tiba-tiba, dengan keadaan badan ku yang semakin letih tido malam pun aku tak tahu nak cakap mcm mana lagi hurmmm mengereng ke kiri tak kene mengereng ke kanan tak kene baring telentang pun pinggang boleh sakit nak tido menongeng mcmmana plak 2 kan hahha itu la pengalaman yang paling bermakna saat 3 bulan terakhir ..

orang cakap saat2 3 bulan terakhir nie aku di galakkan banyak berjalan & bergerak (senang nak bersalin nanti ) adoiiii hai bila dengar mcm 2 je rasa nak menangis pun ada, baru berjalan sikit aku da mula merungut sakit kaki cam mana nak berjalan lama2 nie .. buat keje kat office pun da cukup memanat kan aku dengan kerenah student mcm2 hal la ... yang pasti aku tak punya waktu untuk merehatkan diri sendiri ikut kan hati nak je aku lari dari semua keje-keje yang memenatkan & meletihkan aku ...

tak sabar rasanya nak tunggu cuti tahun baru china nie rasa nak ambik cuti lama sikit balik rumah pak long dapat la rehat2 kan badan nie dalam masa yang sama untuk buat majlis melengang perut untuk baby sulung aku nie... tak sabar plak rasanya ..



No comments: