Thursday, June 24, 2010

Rindunye aku dengan perut boyot Ku ...

entah mengapo la aku tetiba merindui saat2 aku bergelar ibu yg sarat MembOyot ,

aku rindu dengan perut ku Yg comel Membulat,
aku rindu dengan suasana saat2 aku Memboyot,
aku rindu sgt ingin Mengusap perut BoYOt ku,
aku rindu dengan kelasakkan hayfa dalam PErut Boyot ku,
aku rindu ingin menyanyi bersama2 Hayfa she still dalam perut Boyot ku,
aku rindu saat babah Mengaji Untuk Hayfa alyya sambil mengusap perut ku,
yang pasti aku rindu ketika Aku kandung kan Hayfa alyya walaupun banyak dugaan yg kutempuhi dari saat aku di sahkan hamil sehingga saat2 aku ingin melahirkan hayfa alyya allah kau kuatkan semangat ku sehingga aku dapat melihat cahaya mata ku sendiri lahir ke dunia mu .. betapa sakit ku tempuhi dengan sabar dengan hadirnya babah menemani ku untuk memberi ku semangat untuk lahirkan puteri sulung ku.. .

setiap kali balik rumah je mesti aku terpandang baju pregnant yg saje aku gantung kat dalam bilik seronok plak bila teringat saat2 indah 2.. time pregnant mmg gedik sikit saje nak manja2 ngan husb nak makan apa semua dapat nak pg mana2 pun husb bawa bahagia tak terkata 2 yg naik lemak naik minyak haahhaha itu lah pengalaman aku saat aku pregnant kan hayfa alyya tapi alhamdullilah aku lahirkan hayfa alyya betul2 cukup 9 bulan nak kata lewat tak lewat nak kata awal tak juga doktor bagi due date 17 april 2010 17 2 sempat lagi aku kuar merayap ngan husb aku g cari barang2 tuk hayfa walau pun time 2 mmg da terasa hayfa mengeras2 kan badan dia tapi aku buat tak tahu je malam 2 sempat lagi mintak nak makan kat luar tapi hasrat hati terpaksa di batal kan sebab aku da mula terasa sakit tapi ku tahan je buat bodoh je heheh husb da cakap kalau sakit sgt g hospital terus aku tak rasa sakit sgt tapi tak larat nak berjalan da apa lagi golek2 kat atas katil jela keje aku heheh.. mana la tahu sakit2 tanda aku nak bersalin plak kan jam da menunjuk kan pukul 12 apasal aku asyik duk g toilet tak henti2 nie kaki da tak larat nak berjalan g toilet cakap kat husb sakit la still tak bergerak nak g hospital buat bodoh lagi 2 last sekali g toilet kuar lendir putih banyak plak 2 perut da makin lama makin sakit b'selang seli plak 2 aduhhh husb masuk bilik tanya sakit sgt ke air mata da tak tertahan da mengalir je nasib baik malam 2 dia tgk bola tak tido lagi da tak boleh tahan terus gerak g hospital time 2 hujan plak bertambah la sakitnye ,

masuk je hospital doktor nak check da berapa cm buka aku buat bodoh je yerla tak tahu cam mana nak dia nak check sekali nurse 2 dtg cakap dik buka semua ek aku ngan muka cuak bodoh nie buka semua kak ke nak m'dajal aku nie ( tukar pakai hospital unifrom ohhhh) ingt dia nak aku bogel GILO apa ..
seblum 2 dia minta aku kencing dulu aduhhhh da tgh sakit nak kencing plak time 2 la aku nampak tanda darah da turun (dulu mak ada cakap kalau darah turun dulu kembar darah mesti sakit nieee ) patah balik apa yg aku nak citer tadi hehehhe check cm berapa yg buka aku ada dgr org cakap nak check bukaan cm 2 tak sakit HOIIIIIIIII TIPUUUUU sapa cakap tak sakit nak mampus aku menahan sampai nurse 2 cakap dik jgn keras kan badan yer rilexxxxx time 2 tak ingat nak rilex ke nak apa ke Allah je yg tahu perasaan aku rasa nak MENJERIT pgl husb aku je akhirnyer selesai juga aduhhh nak tarik nafas lega pun cam sakut2 je baru 3 cm dik sabar yer doktor 2 cakap nak tunggu berapa cm g kene tunggu sampe 10 cm haaaaaaaaaaaaaaaa... rasa nak terkeluar biji mata aku dgr .. time 2 mcm2 ayat yg aku baca untuk tenang kan hati & jiwa ku yg kacau ini tgn aku plak duk asyik mengusap perut duk cakap baby jgn nakal2 sabar yer jb lagi kuar bg ummi yum dia ok sayang ...
masuk wad je aku da tak boleh duk diam baring tak kene berjalan tak kene duduk pun tak kene sakit rasa nak terkeluar isi perut aku rasa time 2 asyik duk telifon husb & mak air mata da tak boleh nak kuar da rasa cam da kering je .. dtg lagi nerse cakap nak check cm aduhhhh rasa nak menyorok je bawah katil TAK MAUUUUUU .. boleh plak nurse 2 cakap rilex la dik bukan sakit pun buat tak tahu je ok pas 2 sengih cam kerang busuk depan aku ada yang kene penyepak aku jb g nie... dalam kul 8 da di pindah kan ke L/Room mata nie asyik memang pintu je mana la husb aku nie tak sgup aku tanggung sakit nie duk sorang2 dalam bilik nie akhirnya penantian aku tercapai terpancul juga husb aku dengan riak muka yg risau kan keadaan aku time 2 aku da mcm org sakai semua da tak terurus kah kah kah .. kalau diingat balik muka aku time 2 hantu pun lari kot hahhaha... ish tak mau ingt la seram je rasa .. tapi pengalaman aku mmg kelakar aduhhh kalau diingat balik terbahak2 aku gelak ngan husb aku sampai nurse 2 cakap aku yg paling dasyat kah kah kah mana taknyer nurse 2 minta aku teran baby tapi aku g muntah terbahak3 habis semua org yg ada dalam bilik 2 jd mangsa aku geli SIutttt ...
sampai masa aku meneran aku rasa nak patah kaki aku mcm2 bunyi keluar saat2 nak meneran hahhaha korang bayang kan la sendiri sesiapa yg sudah mengalami nyer pasti tahu "maizatul akmal teran lagi kepala anak awak da nampak tgk nampak rambut dia" itu la ayat yg bgi aku semangat untuk aku terus berjuang habis-habisan husb aku ambik peluang la tgk kepala anak dia ehehhe tapi 2 la kuar masuk kuar masuk sampe masa dia lahir boleh nampak bekas kat kepala hayfa heheh last sekali husb cakap mie kene kuat baby nak kuar da 2 teran mie tarik nafas Pusssssssssssssssss alhamdullilah hayfa alyya yg ku pggl terus keluar dari mulut 2 la nama yg aku pg buat si dara yang comel ... apa yg aku lalui semua pengalaman yg paling best sampai bila2 pun tak akan lupa cerita dan kisah saat aku kendungkan dia dan saat aku lahirkan dia ...
now hayfa alyya sgt sihat & kuat ( kuat mengamuk ikut ummi dia la)

2 comments:

sharEna said...

dasyat jugak bace pengalaman bersalin Mai nihh heheh. xpelah Mai, kite bersusah susah dulu, nnti anak dh besar hrpnye dia senangkan kite pulak :)

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

2la ina pengalaman mai yg mai tak akan lupa sampai bila2. mmg buat mai rasa buat masa nie kene holll dl untuk bby yg ke 2 insyallah.. bgi fobia 2 hilang dulu la hehehhe harapan mai pun mcm 2 juga la bila dia da besar boleh senang kan kita yg seksa lahirkan dia...