Tuesday, January 11, 2011

cerita semalam :D


see aksi dua beranak nie bukan2 je
tapi kelakar plak biler tgk gelagat dua beranak nie
senang hati aku bila tgk mereke2 niehhh
hahah boleh nampak kan tab mandi hayfa pun ada terselit huru hara
rumah kalau si manis nie start main keh keh keh :D


Sales tahun baru china sapa mau beli ini Budak ?????? Parkson keh keh keh mari mari beli promosi kui kui :D
perhatikan luka yg still baru kat sebelah mata 2 & kat bahagian hidung dia
suka sgt cakar muka sendiri bila mengamuk nak tido ke apa ke tapi aku rasa baru je aku potong
kuku comel dia 2 sabor jela :D
yg kat hidung 2 plak tanda coz dia merangkak tak ingat dunia 2 yg jatuh berguling2 so tgl kesan kat hidung dia bila tgk geram je tapi nak buat cam ner nama pun da budak apa yg dia tahu kan:)


alhamdullilah itu perkataan pertama yg terkuar dari mulut babah bila tahu kate kesayangan dia da boleh dihidupkan tapi still semput2 babah cakap tapi takpe la boleh la dari menyusahkan org lain plak kan aku senyum je syukur punya suami yg tabah tak pernah merungut dengan apa yg berlaku aku tumpang gembira buat suami tersayang :D

semalam dengan tiba2 kate buat hal lagi babah dengan muka cemas pandang aku ummi sabar la babah dugaan babah benti kan kate nak kata jauh dari rumah tak la jauh tapi kalau jln kaki bawa si manis aku 2 mau tercabut semua tulang yg ada kat badan aku nie la agaknye heheh :D tgh2 tunggu babah tgk2 enjin kate terpancul plak kak anum depan aku ( salah seorang tutor yg gajar part time tempat aku keje ) naper mai kate rosak ke ??? aku senyum je alahai ciannye si tembam nie panas yer heheh ... takper kak anum dia belajar susah sikit !!!! semalam aku balik tumpang kate kak anum coz dia x sampai hati tgk si manis kami kepanasan thzzz kak anum tumpang kami 2 beranak balik rumah semalam sgt2 la terharu sempat plak mak kak anum bagi duit kat si manis kami yg tak b/kelip2 mata tgk nenek lissa heheh :D

semalam masing2 agak keletihan so tak ada menu untuk aku memasak kami 3 beranak makan malam di luar saje nak ubah2 angin bawa si manis kuar ambik angin malam naik moto seronok plak sekali sekala makan kat luar heheh :D menu biasa yg selalu ada selera untuk tekak aku nie Nasi Goreng Daging Masak Merah mmg tak boleh balhhhh mesti menu 2 yg aku pilih keh keh laki aku jgn cakap mesti b/tukar2 menu dia sejak aku pregnant nie selera makan dia sentiasa ada je mulut pun kalau boleh asyik nak mengunyah je heheh adakah gara2 bininye yg tgh preggy nie huk huk :D

mcm biasa la perut da kenyang mata mesti m/gantuk giler tak ingat :P hayfa plak ligat merayap tak puas2 duk depan bilik air tah apa yg suka sgt duk depan bilik air pun aku tak tahu budak nie bila kita larang or marah dia bukan main mulut dia tah apa2 tah dia m/bebel kan kita balik pas 2 buat muka protest depan aku plak 2 babab kang tahu la !!!! time aku sibuk nak masak bubur dia time 2 dia sibuk nak m/gacau ada je keje dia kejb2 lari ke dapur aishhhh babah dia plak pandai " cepat hayfa g kat ummi g kacau ummi naik berbulu telinga aku dgr " saborrr jela ngan laki aku bila aku start da naik angin habis 1 badan babah kene cubit padan muka tahu pun sakit kene cubit ek GERammm Mak dgr tau :D

the and da penat sgt kot si hayfa mula meregek tukar nappy dia tukar baju coz da comot sgt habis baju dia kotor takkan nak tido dengan padan b/legas mcm 2 so bilas2 badan si manis tepek Minyak YUyi keGemaran dia 2 heheh badan da sedap buat susu baring kan kat bilik pasang a'cond Terus lelap si manis & si babah sekali lelap so boleh la aku buat keje yg tak siap2 lagi 2 heheh dapat tgk tv dengan senang hati sorang2 takdo yg m/gacau keh keh :D paling lewat pun aku tido dalam kul 11 lebih heheh time 2 mata tak leh nak buka2 sure terlelap hayfa nak susu pun kejut babah minta tlg buatkan den tak terdaya nak turun naik katil da keh keh keh keh :D

4 comments:

sharEna said...

dah mcm supergirl da hayfa...keh kehh

naurah pulak suke sondol2 perut org. baring2 atas badan org. guling2. ntah hape keje ntahh..

cepatla tuka kete baru. sedih arr dgr cerita mai...tsk tsk

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

hahah supergirl girl la sgt si hayfa nie duk buli org je keje lasak betul tak tahu ikut peragai sapa tah la heheh ... s/karang da pandai nak main perut mai jab2 dia yum pas 2 main pusat plak pas 2 gelak sorang2 hahahha kelakar la hahahh

naurah pun suka main sondol2 gak ek hahhah ...:D

insyallah ena ada rezeki balik bandung ejad g cari kate yg sesuai dengan bajet dia heheh

FAD RMLN said...

semput baca entri my ni xde full stop. haha. hayfa boleh ah geng dgn imaan. calar balar. name je pompuan tp buas.

kamiorg hari tu almost 2 bulan naik keta tade air cond. walaupun keta tak rosak tp dok kt mesia panas gile xde air cond boleh tahan azab jugak. belajar hidup susahlah kononnye.

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

fad mai yg mengadap pun mmg da semput keh keh selagi tak kuar kate baru lagi 2 no stop hehehhe :

boleh la jadi geng ganas tak b/tempat & lasak giler kui kui

sekarang nih pun kite orang tak guna a'cond pun duk dlm kate takut kate2 semput2 plak hahhah panas tak panas la tahan je la dengan senyum insyallah ada rezeki kami 3 beranak pakai kate baru kan fad heheh