Wednesday, December 16, 2009

Emosi ku....

terasa cam gemuk plak hehhe

senyum anti baby pon senyum heheh

aku yang semakin sihat heheh

Perut ku yang semakin memBoyot heheh

Sejak aku hamil dari awal emosi ku sering terganggu aku tak tahu kenapa aku menjadi hamba allah yang paling sensitive, walaupun kata-kata itu satu gurau senda pasti aku akan menitiskan air mata jernih ku tak ke pelik kalau dulu aku jenis manusia yang paling tak kisah tapi sekarang tidak lagi aku akan melarikan diri dan menangis walaupun aku cuba untuk tidak menangis tapi sekarang sudah menjadi tabiat yang sukar aku kikis lagi dalam naluri hati kecil ku. kadang-kadang terlintas di fikiran ku kenapa aku berubah menjadi begini sudah puas ku fikir akhirnye ini lah dugaan yang perlu aku tempuhi aku perlu kuat kan iman & hati ku supaya tidak lemah kecian baby ku setiap kali aku menangis dia pasti dapat merasa kesedihan ku.

setiap kali aku menangis ejad pasti akan susah hati melihat aku terdetik jua di hati kecil ini ya allah kenapa aku buat insan yang amat menyayangi aku & baby ku sedih & risau akan diri ku bila melihat isterinyer menangis ejad mesti minta maaf dari ku takut-takut dia melukakan hati isterinya.

tapi tidak setiap kali aku menangis ejad pandai ambik hati suka buat isteri dia yang kuat menangis nie ketawe tak henti-henti kadang-kadang sampai nak terkencing dia buat lawak mcm budak-budak dia buat isteri dia nie, lepas menangis mesti aku akan senyum sebab ejad akan perli "sapa kuat nangis umi baby la" ayat 2 sampai bila-bila pun aku tak akan lupa dengan ayat 2 je da boleh buat aku senyum sampai ketelinga panjangnyer ha3..

aku baru perasaan sikap ejad yang agak malu sgt nak bercakap dengan baby dia dalam perut aku nie setiap kali aku tanya mesti dia jawab "babah borak ngan baby dalam hati la mie" kalo dia cakap pun mesti dia tanya aku "mie baby tidur ke angun, mie baby lapar ke tak, mie baby tendang yut mie ke tak , mie baby cihat tak , mie baby nakal tak hari nie" bila dia tanya cam 2 senyum je la aku nie dalam hati babah2 malu sgt nak cakap ngan baby dia. tapi baby dalam perut aku nie kenal sgt suara babah dia , bangun pagi je kalau dengar suara babah dia mesti aku yang kene tendang tanda isyarat dia da bangun la 2 heheheh...

aku suka dengan layanan ejad dia tak pernah paksa aku buat sesuatu terasa seronok plak hehhe tapi aku tak boleh terlalu manja tapi da terlebih manja heheh mcm mana 2 . aku suka tgk ejad makan bila aku masak, dia tak pernah merugut walaupun aku hanya sempat goreng kan telur je untuk dia makan malam kadang-kadang badan nie terlalu letih aku masak mana yang mampu jela .. tapi tak de la hari2 aku masakkan telur je ikut selera ejad la dia nak makan apa yang pasti lauk2 yang simple mudah dan senang di sedia kan ...



No comments: