Tuesday, December 28, 2010

Dugaan & Ujian Mu ...

si manis kami ...:D


entry kali nie agak tacing sikit tapi mmg aku sedihhhh ... semalam babah fon mie babah ambik mie naik moto je ek tunggu kat bawah office yer kul 6 .. tertanya2 gak aku tetiba je plak nak ambik aku naik moto baru tadi dia msg mie tunggu kat bank islam yer sayang !!!! mesti ada yg tak kene ngan kate nie perasaan aku da dpt m'jangka apa yg berlaku shap kul 6 aku da tertepek kat bawah office agak awal 5 minit aku kuar tetap menanti suami tersayang dengan senyuman manis dari isteri tersayang .. haru senyum untuk senang kan hati suami maybe agak m/risau tahap gaban :- dalam perjalanan nak balik babah sempat cakap mie lama kita tak naik moto b'dua sejak ada hayfa & next year Lit sweet plak nak deliver aku senyum sambil peluk babah dengan sepenuh hati terasa sayu je babah cakap mcm 2 yg pasti itu yg aku rindu naik moto b'dua boleh borak2 tergelak2 seronok aku amat merindui waktu b'dua bersama babah :D sesampai di rumah aku tgk kate kesayangan babah da lain mcm je terbuka semua .. tepat jakaan aku kate babah tak boleh Start lebih senang rosak !!!! mcm2 babah try buat nak kata minyak habis aku tgk full je yg pasti babah cakap minyak tak naik so tak boleh nak start aku diam je la dia lebih risau kan si manis kami kalau kate da tak boleh start nak tak tak harus juga ambik si manis kami naik moto harap2 jgn la hujan risau plak kalau2 si manis kami demam or selseme tawakal harap Dugaan & Ujian kami terima akan m'guatkan lagi hati kami pada yg esa insyallah amin...

mie besar DUGAAN & UJIAN untuk kita mie maybe ada yg lebih teruk dari kami kan harap kuatkan semangat tabahkan hati semua Dugaan & Ujian kerana Allah amat sayang kan kita2 harus b'syukur dengan apa yg diberikan amin ...:D sampai juga aku kat rumah mak nak m'jengukkk si manis tgh sedap sleep kesian si manis aku letih sgt tunggu ummi & babah lama sgt sampai t'tido sebelum ke rumah mak aku sempat fon mak cakap kami lambat sikit kate rosak tanya kan si manis tgh kusyuk main jerit2 ngan maksu dia heheh selalunya setiap kali ambik dia kat rumah nenek mesti dia tgh menanti ummi & babah depan pintu or duk main kat buaian entik Moyang dia mcm 2 la si manis aku hari2 dia mcm da set her mine time berapa babah & ummi dtg jemput dia balik heheh :D that la ummi & babah Love u dearrr :D

hari nie plak ada kenduri rumah MIL kat semenyih mmg kene balik awal juga kenduri doa selamat nak masuk tahun baru nie insyallah murah rezeki MIL sebab rajin bagi org dtg makan kat rumah ... kalau kenduri rumah MIL mmg mcm2 ada hheh MIL aku nie jenis tak Kedukut bab makan murah sgt rezeki MIL aku nie hehhe ... tak sabar nak balik ptg nie nak ambik cuti babah cakap tak payah dia boleh balik awal tolong apa yg ptut kalau mcm 2 ok je la heheh ..


and now hanya tgl beberapa hari je kita semua nak melangkah ke tahun yg baru terasa b'debar2 & seronok sgt melangkah tahun 2011 nie ... 2010 meninggal sweet Moment yg indah2 & the best moment ... this year aku b'gelar seorang ummi dalam tahun yg sama juga aku di sahkan pregnant kali ke 2 Best weiiii ...


just ingat apa yg berlaku ada hikmahnya jgn merugut dengan apa yg berlaku terima dengan senyuman pasti hati mu akan sentiasa tenang & ceria ...

9 comments:

antalya said...

baca entry ni terus sy bergenang air mata.coz teringatkan kes keta sy rosak ms nk pi tgk mak kt spital aritu.owhh sy xleh nk kenangkan.sakit sungguh rasanya

sharEna said...

sedih cerita mai. lambat sgt nk tggu kereta vios ejad sampai...=p

mai, kite x dtg period lagi. dh lewat 3 hari tau. entah2 lekat...keh kehhh =p

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

antalya 2 la dugaan so nak tak kene b'sabar syukur insyallah ada rezeki yg lebih baik amin ,,, mmg perit pun nak telan ..

ena 2 la insyallah balik bandung nanti baru nak g cari2 tgk2 kate yg sesuai dengn bajet hehhe doakan ada rezeki yer heheh

ayokkkkk nak jadi geng mai ke hahhaha lewat da 2 mcm mai juga la nie ek tahu2 hayfa nak jadi kakak sudah hahah naurah pun nak dpat adik yer

sharEna said...

hehe..tuelah mai. ade kejadian 'ter' pulak 22hb lepas. patutnya ena dtg period 25 or 26hb. ini dah lepas tarikh tak dtg2 pulak lagi. tu yg rasa lain mcm dah..keh kehh...

klu nak ikot tarikh dekat2 nk period org kata waktu tak subur. tp klu nak jadi, lekat jugak kan mai??

tak kira subur ke waktu x subur ker. rezeki Allah nak bagi....huhuh

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

mmg ada ena jgn tak percaya plak ek mai pun 'ter' juga la nie gatai nak merancang sendiri la sgt tapi kalau da rezeki 2 da di tetap kan buat la mcm mana pun tetap ada ok kiui kui kui

semua yg terjadi rezeki anak2 kita ena mai pun syukur sgt2 amin .. tapi seronok preggy kali ke 2 nihhhh heheh .. mencabar sgt2

sharEna said...

yg paling x suke mase pegnen nie bab alahan lah mai. dulu mase pegnen Naurah, 4 bulan mabuk. rase mcm x sggup je nk hadapi lg dlm masa terdekat nih..huhuh

tp tuelah. ekceli blm kompem lagi. tggu la klu x dtg jugak smpi bulan depan, maknanya lekat lah tue. blh beli pregnancy test..hihi

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

ena alahan semua org tak suka ena seriauuu dia buatnye nasib baik la adik hayfa nie tak teruk mana tapi kene tahan wad sampai lari balik rumah la juga keh keh keh ...

takper kita tunggu berita gumbira ek kalau ada dalam geng semenyih tahn depan kuar 3 baby yg comel2 hahahh ..

coz menanti maklong ejad pun da b'jangkit ngan mai hahahhah

sharEna said...

ooo..ye kerr?? keluar putera lagi 1. jadi 4 hero la nnti tue..kui kui...

poneng gak kepalo..huhuh

mai, klu kite dpt anak lelaki syok jugak kan? sepasang. pastu boleh la berehat lama =D

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

bukan kak long jaja la nie menantu maklong belah mak ejad heheh kak ena dia duk kat saujana ..

2 la mai pun duk fikir cam 2 gak kalau dapat baby boy kan best sepasang heheh leh ambik cuti lamoo sikit hahhah tunggu 2 beradik 2 besar hahah