Tuesday, December 28, 2010

main belasahhhh je aku niii :D

entry yg kurang ingat tenang keadaan ku kini keh keh keh ... since alahan morning sickness beransur angkat kaki aku semakin bergerak aktif bagaikan tak ingat tentang diri sendiri so da banyak kali aku hampir nak terjatuh yg paling gerun hampir jatuh tangga kat office gara-gara nak cepat sampai kaki boleh tersalah langkah nasib baik rezeki anak aku still ada lega la ... kejadian yg keduanya aku hampir nak tersukur dalam bilik air maybe licin kot atau aku nie semua nak cepat je aishhhh last2 ejad hari2 akan pastikan lantai bilik air tak licin & bersih " sayang dia kat bini dia nie kan keh keh keh"


masa pregnant hayfa dulu takdo plak aku mcm nie asal boleh je nak lemah lembut gemalai semua tapi this time pregnant oitttt da mcm org tak pregnant pun ada asal naik tangga sempat plak nak berlari asal turun pun da mcm 2 lompat2 lagi lepas 2 jeng jeng sendiri mau ingt la cam ner rasanya kah kah kah .. kalau la ejad tahu gerenti aku kene tarik telinga sampai ke kaki harus dirahsiakan hahhaha :D kalau b'jalan plak asal boleh nak laju dari org tak pregnant nak lawan sapa sampai dulu la 2 poyo betul aku nie kadang2 aku sendiri boleh lupa akan adanya si comel dalam perut aku nie ummi minta maaf yer sayang ...: D

faktor kerja aku pun maybe penyebab aku harus bergerak pantas mcm kilat mmg tak leh nak tgk aku duk diam ade je keje yg harus aku buat baru nak panas kan buntut da sejuk balik cam mana 2 korang bayangkan la ek ... kadang2 terasa nak mampus pun yer seriuss la mmg penat kalau dapat keje tutor like aku nie m'gajar kalau suara start mcm singa mula buat muka ketat masing2 so nak happy2 kan diri sendiri aku harus b'gerak pantas mcm kilat :D org cakap banyak b'gerak senang nak beranak hampehhhh anak sulung pun aku terlebih b'gerak hasilnye menyakitkan hati ini OK ...:D


kat rumah pun harus b'gerak pantas lupa tentang keadaan diri kalau si manis aku da start merayap tak ke aku kene b'lari anak2 untuk mendapat kan si manis kene pantas dapat si manis kalau tidak semua dia masuk mulut or dia masuk bawah katil sampai tak leh nak tarik dia keluar aishhhh masalah betul :D malam plak tak boleh nak tido mati si manis akan bangun minta susu disebabkan ummi dia pregnant penghasilan BF secara runtingnya agak terbantut pengeluaranya harus b'sabar sayang tunggu adik da kuar gerenti susu ummi Penuhhh bagaikan air lauttt :P nak tak nak harus bangun dengan secepat yg boleh untuk buat susu si manis kalau tidak dia akan melalak sambil berguling2 atas katil selagi tak dapat susu :-

apa nak di kata nak tak nak aku harus main belasah keadaan sendiri bukan tak sayang akan kandungan sendiri tapi aku tetap akan lebih b'hati2 dengan setiap langkah yg aku atur
b'gerak pantas dengan berhati2 :D

4 comments:

sharEna said...

kdg2 lupe keadaan diri yg pegnen tu yer Mai? dah ada anak yg nak melasak. mmg mcm tue lah.

adakah ena pon akan mengalami keadaan yg sama spt mai sikit masa lagi???

jeng jenggg jenggg....=p

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

ena mcm 2 la sampai terlupa akan si comel dalam perut nie sdih plak kecian dia asyik sibuk melayan si kakak je adik dilupakan ..

hehehhe insyallah ada rezeki ena x kemana mesti akan merasa mcm mai rasa sekarang nie mmg m'cabar ena ..

mari cuba nasib kene ke tak ????

maya amir said...

kekek..sejibik sejibon mcm mak mase preggie yg 2nd..aktif manjang tak sedor diri preggie.. heheh..tapi,ape2 pun, pls take care of yourself k dear.. :)

Hayfa alyya my's Baby Gurl said...

hahahha 2 la masuk 2nd terus aktif melasak hahha tak ingat kan diri sendiri pun hehhehe ... insyallah akan ku jg diri & si comel hehhe